24 Eylül 2012 Pazartesi

Miniğimin İlk Hastalığı:(

Geçen hafta eşim grip olmuştu, bize bulaştırmaması için onu salona göndermek suretiyle durumun üstesinden geldiğimi düşünüyordum ki ben de grip oldum. Sırf kuzuma bulaştırmayayım diye günlerdir maske takıyorum, ilk taktığımda ağlamaklı oldu. Ce-e yaptım, gülme ağlama arası bir tepki verdi, birkaç ce-e’den sonra alıştı, bu sefer de emzirme sırasında çıkarmaya çalıştı. Emzirme öncesi ve sonrası yaşadığımız öpüşme koklaşma seanslarını da askıya aldım. Uzaktan uzağa sever oldum, babası da koridordan arada bir “oğluuum, tosunuuuum” deyip deyip gitti. Üzülüyorum çocuğu yalnız bıraktık, ne anneden ne babadan ilgi görüyor bu aralar diye ama biz iyileşince telafi ederiz, yeter ki o hastalanmasın diyordum.
Maalesef ilk hastalık sinyallerini vermeye başladı. Çok fazla öksürür oldu. Doktorunu aradım, muayene etmem lazım dedi. Cumartesi götürdük, bir şeyi yok grip dedi. Zaten genel hali de iyiydi. Pazar günü öksürüğü çok arttı. Burnu tıkandı, gözleri kızardı. Uykusunda öksürünce canı yanarmış gibi ağlamaya başladı. Emmek istemedi, çok halsizleşti. Nefes alıp verirken inleme de olunca acile götürdük. (Tabii tahmin edersiniz ben gidemedimL)
Neyse ki ciğerlerine enfeksiyon inmemiş, boğazı kötüymüş. Soğuk buhar vermişler tıkandığı için. Ben her ne kadar ilaca çok sıcak bakmasam da küçük olduğu için ağır atlatır diye ilk antibiyotiğini almış miniğim. Bir de hastaneye göndermeden önce emzirmek istemiştim, emmedi. Sonra eşime telefon ettiğimde arkadan ağlama seslerini duydum, acıkmış tabii, ağlayacaktım neredeyse, ben buradayım o orada annesiz…
Gece de ateşi 38’e çıktı. Ateş ölçer yüksek ateş diye sinyal vermeye başladığında resmen elim ayağım boşaldı, tüm evi ayağa kaldırdım. Soğuk kompres yaptık, calpol verdik, sürekli ateşini ölçtük.
Bugün de burnu tıkalı, serum fizyolojik damlatıyorum ama o da sayılı verilebiliyor. Anne sütü duymuştum burnu açar diye, onu denesem mi diye düşünüyorum. Tabii iştahı da yok, emmek istemiyor, çok şiddetli öksürüyorL Azitro(antibiyotik) ve Peditus(soğuk algınlığı) şurup kullanıyoruz.
Şimdi uyuyor kuzum hırıltılı hırıltılı,  bu kadar küçük yakalanmasaydı ya bu hastalığa. Sık sık da emziriyordum, anne sütü koruyucuydu ama olmadı gene de yakaladı bebeğimi bu hastalık illetiL Bebekler anne olduğumdan beri çok daha korunmasız, çok daha savunmasız geliyor. Onlara hiç bir şey olmasın, Allah hastalık yüzü göstermesin, annelerinden, babalarından ayırmasın ve hayırlı, upuzun ömürler versin inşallahhhh…(Duygulandım yine)

43 yorum:

  1. Bugün okuduğum kaçıncı hastalık yazısı :((

    Çokk gecmiş olsun canım. Ege'ye de sanada. İnşallah çabucak atlatırsınız.
    Burnu tıkalı diye süt damlatma bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevsim geçisi olduğu için kaçınılmaz son sanırım, çok teşekkür ederiz. Süt damlatmadım, zaten çok huysuz, serum fizyolojik bile zarzor damlatıyorum:(

      Sil
  2. :((Üzüldüm çok..Seni anlıyorum canım,çok panik oluyor insan,çok üzülüyor.Sen yine de anne sütünü biberonla da olsa vermeye çalış.Sütün azalmasın emmiyor diye.Kıyamam ona yaa.Demek ki mecbur kaldı doktorlar antibiyotiğe,yoksa son ana kadar vermiyorlar.Sonra yine haber ver,nasıl oldu diye,merak ederim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya emzirmek için aldım alnı ateş gibi, elleri buzdan farksız, bir de çok hareketli değildi, baygın gibi çok fena oldum ödüm koptu:(

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun. Ben de grip oldum. Bir tane karnımda bir tane karşımda onlara bir şey olacak diye üzülüyorum. Umarım bir an önce geçer. Tam hastalık mevsimi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok geçmiş olsun canım, senin durumun da zor, bildiğim kadarıyla anne karnındayken sıkıntı olmuyor da inşallah diğer ufaklığa geçmez ve çabucak atlatırsın;)

      Sil
  4. Canım beniimm... Kıyamam ki ben ne sana ne ona. Bir an önce atlatsın gribini, çok feci fena sağlamlaşsın bağışıklık sistemi bütün mikroplardan kurtulsun en kısa sürede.
    Çok şükür ki sizler varsınız yanında. Bu yeni tanıştığı hastalıkta annesinin güven veren kolları ona ilaç olsun.
    Sizi seviyoruz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok sağol ya, inşallah dediğin gibi olur, biz de sizi seviyoruz:)

      Sil
    2. Acaba sağsan da kaşıkla içirsen nasıl olur? Hani burnu tıkalı ya. Belki işe yarar?!
      Ne zaman defolurmuş bu mikroplar????

      Sil
    3. Oğlumu çok sevdiler sanırım, en son burnundan girip ben defedeceğim:) Sağmayı ben de düşündüm, ama sağarken öne doğru eğilerek oturduğum için kalçam için sıkıntı oluyor, onun yernine sık sık süt teklif ediyorum oğluma, kimini reddediyor ama kimini kıramıyor da:)

      Sil
    4. Ben de senin oğlunu çok seviyorum, içine girip hasta ediyor muyum? Alllaaaa Allaaa yaaa...
      Allah'ım sen annelerden ve bebeklerden hastalıkları uzak tut.
      Senin kırığın ne zaman iyileşecekmiş?
      Offf içimi taşırdınız ana oğul! İyileşin laaannn!!! Gelip ben iyileştiririm bak :P

      Sil
    5. :)İyileştireceksen bekleme yapma, hemen çık gel Zeynep'im:))

      Sil
    6. Keşke şifacı olsaydım ):
      Acaba biraz şamanlık mı öğrensem?!
      Dualarım sizinle ama en çok Ege Demir'le, o daha çok küçük hasta olmak için. Bağışıklığı gelişmiştir gelişeceği kadar. Hadi artık iyileşsin bakalım. Antibiyotikten çok senin sütün iyi gelecektir ona zaten. Bol su içip sütünü arttırmaya bak sen. Bi de tabii moralini yüksek tut. Ona komik komik şeyler anlat, mutluluğun da ona iyi gelecektir.

      Sil
  5. canım ya kuzu hastamı olmuş...
    çok geçmiş olsun...
    anne sütü alıyor toparlanması çok çabuk olur...
    bukadar üstüne düşme bence elbet hastalanacak yeterki hep böyle basit şeyler olsun...
    ateşi çıkmasın yeter...


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya çok şükür ne hastalıklar var Allah beterinden saklasın tüm yavruları;)

      Sil
  6. canım çok geçmiş olsun ama üzme kendini bukladar. bak bizim ufaklık daha şimdiden 2 kere hastalandı.onlar çok güçlü sen merak etme. çocukları ne kadar sakınsan da onlar hasta olacaksa gene oluyor. maske falan belki gereklidir ama hem miniğin hem senin moralini yüksek tutmak için öpüp koklamaları bırakma. antibiyotik mecburen kullandık biz de. ben de çok karşıyım ama başka türlü iyileşemiyoalar malesef.
    çok öpüyorum ben sizi. mutlu ve sağlıklı olun inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi okudum yazdıklarını, aldım miniği kokladım, öptüm, mıncıkladım, rahatladım:)Biz de sizi çok öpüyoruz:)

      Sil
  7. Canım benim geçmiş olsun. Çok üzüldüm:(( İnşallah bir an önce atlatır hastalığını. Biz de Öykü hastalanınca ne yapacağımızı bilemiyoruz. Şükürler olsun ki öyle çok hastalanmıyor. Sen de çok üzülme annesi, çocuklar düşe kalka büyüyecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, keşke hiçbiri hastalanmasa, Öykü'ye de maşallah diyelim de sıklaşmasın.

      Sil
  8. Umarım hemencecik atlatır.Malesef biz hasta olunca birşekilde bebişede bulaşıyor.Yazınızı okuyunca Yiğit in ilk hastalığı aklıma geldi..3 aylıktı ozaman ..benim ateşim 39lara fırlamış faranjit olmuştum ..onunla ilgilenemedim hiç.O ağlar ben ağlarım.Buralar soğuk olur.doktora gitmek için onu bi arkadaşa bırakmıştım..uyuyordu..arkadaş tecrübesiz uyanınca hemen kaldırmış sırtı terli tabi,başka odalara giderken ..ceryanda kalıp çok fena üşütmüştü..sürekli kusuyordu,,gözü çapaklanmıştı,öksürük o biçim..antibiyotik verdik 1kere onuda kustu..ben emdikçe gececek diye bıraktım ilacı 10 günün sonunda hafiflemişti biraz. ..1 ayda tamamen atlatmıştı..Gerçekten çok savunmasızlar ..Meleklerimizi Allah korusun..Sizide çok geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz, bizimki de bu sabah çapaktan gözünü açamadı. Antibiotik veriyoruz kusmadı ama bugün düne göre daha iyi değil:( Allah hepsini korusun..

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun, Ada da hastalandı ve Ondan da bize geçti.Grip olmuş canım kızım, dediğin gibi burun tıkalı hırıl hırıl, uyuyamıyor sık sık uyanıyor.Çok zor gerçekten, Allah hiç bir bebeği şifasız bırakmasın.:( Şurubu soracaktım, Ada kustu, 3 defa verdik, üçünde de kustu:( sizde bir sorun oldu mu peditus da?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol ve çok geçmiş olsun, keşke hiç hasta olmasalar ama kaçış yok sanırım, bizimkinin öksürüğü canımı sıkıyor, çok derinden öksürüyor, tıkanıyor, boğazı da iltihaplı, pöffff:( İlacı çok zor veriyoruz sevmedi ama kusmadı da, hemencecik iyi olsun tüm kuzular inşallah!

      Sil
  10. Oyy miniğin hemencik iyileşsiiin :( Geçmiş bitmiş gitmiş oluversin hemen inşaallah...

    YanıtlaSil
  11. ürperdim,çok etkilendim her satırdan.geçmiş olsun.
    anne sütü koruyor elbette bebeğinizi,sakın üzülmeyin ve yetersiz hissetmeyin bu konuda.eminim bünyesi çok daha güçlüdür,o sütler sayesinde.Grip işte,masum gibi ama çok da güçlü,biz büyükleri bile sarsıyor.Ateş çıktığında sizin paniğinizi,maskeye verdiği gülme ağlama arası tepkiyi,öksürürken,ağlarken içinizin nasıl acıdığını çok iyi anlıyorum,aynen yaşadım ben de ve diğer çoğu anne de yaşadı,yaşıyor aynılarını.Allah beterinden saklasın,en büyük hastalıkları bunlar olsun tüm bebeklerimizin.Umarım daha iyidir ve toparlamıştır bile kendini minik melek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün de toparlayamadı malesef, hastaneye götürmek zorunda kaldık. Çok berbat öksürüyor, tıkanıyor, hava verdiler yine:(Ama tabii en büyük hastalık böyle olsun, Allah tüm minikleri beterinden korusun.

      Sil
  12. Çok geçmiş olsun:(( Mevsim dönümü diye galiba çok hasta var yine..en kötüsü de o burun tıkanması bence:( çok geçmişler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, evet burun tıknıklığı kötü oluyor özellikle de emerken, Alya'ya öpücükler bizden.

      Sil
  13. Cok ama cok gecmis olsun, insallah cabucak iyilesir minik bebis:) Gecen hafta benim oglumda hastaydi, sesi kisildi, atesi cikti, oksuruk, burun akintisi yok yoktu yani:( Fakar doktorumuz ne antibiotik verdi ne de grip ilaci. Kucuk cocuklar icin ozellikle grip ilacini kullandirtmiyor buradaki doktorlar. Sadece ates dusurucuye izin var, antibiotiklerse en son care. Ama cidden 2-3 gun oksurdu, hapsirdi derken bir baktik gecip gitmis. Zaten ilacta kullansak ayni surede bitecekti. Ben de oglum hastayken cok moralsizdim, sanki o hastalik hic bitmeyecekmis gibi caresiz ve moralsiz hissettim kendimi. Annelik cocuklar hastalaninca daha da hissettiriyor kendini. Sevgiler tekrar gecmis olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, gerçekten insan çok moralsiz oluyor. Ben doktorun ilk verdiği ilacı gerek yok diye kullanmadım, sonra acillik olduk, evde o ilacı kullansaydık bu hale gelmeyecekti gibi bir hava esti:( Sonra daha da kötü oldu dün sabah apar topar tekrar doktora gittik, bu sefer ciğerlerine inmeye başlamış, yani antibiotik zorunlu:(

      Sil
  14. Geçmiş olsun çok üzülüyorum bu miniklere çabucak iyileşir inşallah
    Boğaz enfeksiyonu maalesef ilaçsız geçmiyor, antibiyotiği hergün aynı saatlerde vermek gerekiyor benimkiler ilacı aldılarmı ikinci günde ateşi atlatıyorlardı:) inşallah Ege'de çabuk atlatır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, ben de antibiotiğini sabah verdim, umarım daha iyi olur.

      Sil
  15. Çok geçmiş olsun Minik Çokoprens Ege'ye! Serum fizyolojik bizim en iyi dostumuz. 4 saatte bir vermenizde bir sakınca yok. Yonca'nın da bir hastalığında 7 hafta öksürmüştü yavrum. Her öksürüşte içimin ezildiğini hissediyordum. Anne sütüne devam, o bir mucize. Acil şifalar dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, öksürdüğünde ben de aynı şeyi hissediyorum, 7 hafta çokmuş gerçekten, bir daha yaşamazsınız umarım.

      Sil
  16. Çok geçmiş olsun canım, umarım Ege en kısa zamanda sağlığına kavuşur..Öpüyorum sizi :)

    YanıtlaSil
  17. Canım ya çok geçmiş olsun, Benim çocuğum yok ama annem ya da kardeşlerimden biri hasta olduğunda içim acıyor, çok endişeleniyorum, Bir anne olarak neler hissediyorsundur kimbilir. Allah acil şifalar versin yavruna...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım, derdini anlatamayan minik biri hasta olunca insan keşke ben hasta olsaydım diyor onun yerine, böyle böyle büyüyecekler işte.

      Sil
  18. cok gecmiş olsun canım cocukların hastalığ cok zor oluyor banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, neyse ki geçti gitti, zor oluyormuş gerçekten, gelirim tabiki, sevgiler:)

      Sil
  19. Çook geçmiş olsun. Hiç üzülmeyin her hastalık çocukları daha da güçlenidiriyor. Kış mevsimi de geliyor, yani mikrop ve hastalık mevsimi. Ne kadar korusak da muhakkak bir eyrden bir virüs kapıyor ve hastalanıyorlar. Ne yapalım öyle öyle büyüyecekler.
    Benim kızım da yaz günü 40 derece ateşi gördü, bir hafat ne yapacağımızı şaşırdık ama geçti şükür.
    Tüm bebeklere, çocuklara Allah şifa versin.
    Sevgiler,
    www.ceylinolmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de çok çok geçmiş olsun, evet böyle böyle büyüyecekler ama insan üzülüyor işte, tüm yavrulara şifa versin Allah.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...